AMQF Cultural Centre and Office Building

Welcome to the architectural design competition website for the A.M. Qattan Foundation’s new Cultural Centre & Palestine Office, to be built in Ramallah. We will keep you updated as the competition develops and we invite your feedback and questions via our interactive Discussion Board.
Please bookmark us for future reference. For more information on the A.M. Qattan Foundation, click here.
أهلاً بكم في الموقع المخصص لمسابقة التصميم الهندسي لمكتب فلسطين والمركز الثقافي التابع لمؤسسة قطان، الذي سيتم بناءه في رم الله. سنطلعكم على كل جديد حيث أن المسابقة لا تزال قيد التطوير ونحن نرحب بكافة تعليقاتكم وأسئلتكم عبر منتدى النقاش التفاعلي.
الرجاء تسجيل المرجعية للاستخدام في وقت لاحق. للاطلاع على معلومات اضافية حول مؤسسة قطان، اضغط هنا.
News آخر الأخبار

Latest News

15 Oct 2012 | Architectural Design Competition Exhibition Opening for AMQF Cultural Centre & Palestine Office read more

15 Oct 2012 | ضمن مسابقة للتصميم المعماري لاختيار أفضل تصميم لمركزها الثقافي ومقر فلسطين إقرأ المزيد

Introduction المقدمة

Introduction المقدمة

Founded in 1993, the AM Qattan Foundation is a registered charity in the UK which operates out of premises in London, Ramallah and Gaza. It works towards the development of culture and education, with a particular focus on children, teachers and young artists. For more information on the AMQF including its vision and values, click here.

Having outgrown its existing accommodation in Ramallah, the AMQF is planning to construct new premises in the Tireh area of Ramallah. It is running an international architectural competition for the design of what will be a major new cultural centre and office building.

The competition is an opportunity to champion excellence in design, reflecting the quality of the AMQF’s work in the culture and education fields for over 15 years. As well as responding to the AMQF’s functional needs, the new building is expected to set a standard for the architecture of subsequent public buildings in Palestine.

The AMQF hopes that the competition and execution process will raise awareness about the role of the built fabric design in improving the quality of urban life in social, cultural and economic terms.

مؤسسة عبد المحسن القطان مؤسسة تنموية، مستقلة، تأسست وسُجلت العام 1993 في المملكة المتحدة كمؤسسة خيرية. تعمل المؤسسة في حقلي الثقافة والتربية في فلسطين والعالم العربي، بالتركيز على الأطفال، والمعلمين، والفنانين الشباب، وتتخذ من لندن مقراً لها، وتعمل في فلسطين من خلال مكاتبها في رام الله وغزة. لمزيد من المعلومات حول المؤسسة ورؤيتها وقيمها، اضغط هنا

تخطط المؤسسة لبناء مقر جديد لها في ضاحية الطيرة في رام الله ليستوعب نموها المطرد الذي يفوق طاقة مقرها الحالي في رام الله. وتطلق المؤسسة مسابقة معمارية عالمية بهدف الوصول لأفضل تصميم لمبنى مقرها الجديد، ولتشكل فرصة لإبراز التميز في التصميم، بحيث يعكس تجربة مؤسسة عبد المحسن القطان في الثقافة والتربية على مدى 15عاماً، إضافة إلى تلبيته حاجات المؤسسة الوظيفية. وتتطلع المؤسسة إلى أن يكون المبنى نموذجاً للتصميم الهندسي المعتمد في بناء المباني العامة في فلسطين.

تأمل مؤسسة عبد المحسن القطان في أن ترتقي المسابقة وعملية التنفيذ إلى مستوى الوعي بدور تصميم البناء في تحسين نوع الحياة المدنية على النطاق الاجتماعي، والثقافي، والاقتصادي.