AMQF Cultural Centre and Office Building

Welcome to the architectural design competition website for the A.M. Qattan Foundation’s new Cultural Centre & Palestine Office, to be built in Ramallah. We will keep you updated as the competition develops and we invite your feedback and questions via our interactive Discussion Board.
Please bookmark us for future reference. For more information on the A.M. Qattan Foundation, click here.
أهلاً بكم في الموقع المخصص لمسابقة التصميم الهندسي لمكتب فلسطين والمركز الثقافي التابع لمؤسسة قطان، الذي سيتم بناءه في رم الله. سنطلعكم على كل جديد حيث أن المسابقة لا تزال قيد التطوير ونحن نرحب بكافة تعليقاتكم وأسئلتكم عبر منتدى النقاش التفاعلي.
الرجاء تسجيل المرجعية للاستخدام في وقت لاحق. للاطلاع على معلومات اضافية حول مؤسسة قطان، اضغط هنا.
News آخر الأخبار

Latest News

15 Oct 2012 | Architectural Design Competition Exhibition Opening for AMQF Cultural Centre & Palestine Office read more

15 Oct 2012 | ضمن مسابقة للتصميم المعماري لاختيار أفضل تصميم لمركزها الثقافي ومقر فلسطين إقرأ المزيد

Architectural Competition Website Launch إطلاق موقع مسابقة التصميم المعماري

7/2012

In July 2012, the A.M. Qattan Foundation launched a new website dedicated to the international competition for the architectural design of its new headquarters in Ramallah, Palestine. The new cultural centre and office building will complement the Foundation's existing facilities in London and Gaza as well as in Ramallah, enabling its planned expansion and diversification over the coming decade.

The list of architects submitting designs to the competition will be released in late September and their submissions will be publicly displayed in the Foundation's office in Ramallah, in October 2012. The winning architect, to be announced in December, will link up with local Palestinian expertise during the design development and construction phases, to commence early in 2013.

It is envisaged that the architectural competition website will bring the Foundation's building programme and overall agenda to a wider audience. It explains the competition rationale, the site, process and judging criteria and also introduces the expert panel charged with adjudicating entries. Through its open online discussion board and, in due course, showcasing of submitted design entries, views on the project are invited and will be taken into consideration by the Foundation's Board of Directors in their final decision-making.

The Foundation envisages that the competition and building execution will raise awareness of the role of the built environment in improving the quality of urban life in social, cultural and economic terms. It sees the competition as an opportunity to champion excellence in design, and to set a standard for the architecture of subsequent buildings of a public nature in Palestine.

The Foundation is a charitable organisation working towards the development of culture and education in Palestine and the Arab world, with a particular focus on children, teachers and young artists. More information on the Foundation can be found at www.qattanfoundation.org/en/index.asp.

أطلقت مؤسسة عبد المحسن القطان في 6/2012 موقعاً جديداً مخصصاً للمسابقة المعمارية العالمية من أجل تصميم مبنى مقرها في فلسطين الذي تعتزم بناءه في رام الله مطلع العام 2013 المقبل.  ويأتي المبنى امتداداً لمرافق المؤسسة الحالية في لندن وغزة ورام الله، لاستيعاب النمو المتوقع خلال السنوات العشر المقبلة.

سيتم الإعلان عن قائمة المهندسين  المعماريين المشاركين في المسابقة في أواخر شهر أيلول، وسوف تعرض كافة مقترحات التصميم المقدمة في مقر المؤسسة في رام الله، خلال شهر تشرين الأول 2012.

سيعمل المهندس المعماري الفائز، الذي سيتم الإعلان عنه خلال شهر كانون الأول مع مكتب هندسي في فلسطين خلال مرحلتي تطوير التصميم والبناء، التي سيبدأ العمل بها أوائل العام 2013.

الهدف الأساسي من الموقع المخصص لمسابقة التصميم المعماري هو تعريف الجمهور على مخطط تصميم البناء الجديد للمؤسسة، وإيصاله إلى أكبر عدد ممكن.  وسيقدم الموقع معلومات عن مبررات إقامة المسابقة، وعن موقع البناء، إضافة إلى معايير التحكيم وسير العمل، كما سيقدم لجنة التحكيم التي ستقيّم التصاميم المقترحة.

تسعى المؤسسة الى استقطاب آراء الجمهور التي سيأخذها مجلس الأمناء بعين الاعتبار في قراره النهائي، وذلك من خلال منتديات حوار مفتوح تعرض فيها التصاميم، ويتمكن الجمهور خلالها من إبداء آرائهم وتعليقاتهم.


تعتبر المؤسسة أن إطلاق المسابقة وتنفيذ البناء سوف يساهمان برفع مستوى الوعي حول دور بيئة البناء في تحسين نوع الحياة المدنية على الصعيد الاجتماعي، والثقافي، والاقتصادي.  كما ترى أن المسابقة تشكل فرصة لإبراز التميز في التصميم، ولإطلاق نموذج معماري يحتذى به مستقبلاً لتصميم أبنية ذات طابع عام في فلسطين.

مؤسسة عبد المحسن القطان مؤسسة تنموية، مستقلة، تأسست وسُجلت العام 1993 في المملكة المتحدة كمؤسسة خيرية.  تعمل المؤسسة في حقلي الثقافة والتربية في فلسطين والعالم العربي، بالتركيز على الأطفال، والمعلمين، والفنانين الشباب، وتتخذ من لندن مقراً لها، وتعمل في فلسطين من خلال مكاتبها في رام الله وغزة.  لمزيد من المعلومات حول المؤسسة ورؤيتها وقيمها، يمكنكم زيارة الرابط التالي:

www.qattanfoundation.org/en/index.asp

View of the new building site

View of the new building site