AMQF Cultural Centre and Office Building

Welcome to the architectural design competition website for the A.M. Qattan Foundation’s new Cultural Centre & Palestine Office, to be built in Ramallah. We will keep you updated as the competition develops and we invite your feedback and questions via our interactive Discussion Board.
Please bookmark us for future reference. For more information on the A.M. Qattan Foundation, click here.
أهلاً بكم في الموقع المخصص لمسابقة التصميم الهندسي لمكتب فلسطين والمركز الثقافي التابع لمؤسسة قطان، الذي سيتم بناءه في رم الله. سنطلعكم على كل جديد حيث أن المسابقة لا تزال قيد التطوير ونحن نرحب بكافة تعليقاتكم وأسئلتكم عبر منتدى النقاش التفاعلي.
الرجاء تسجيل المرجعية للاستخدام في وقت لاحق. للاطلاع على معلومات اضافية حول مؤسسة قطان، اضغط هنا.
News آخر الأخبار

Latest News

15 Oct 2012 | Architectural Design Competition Exhibition Opening for AMQF Cultural Centre & Palestine Office read more

15 Oct 2012 | ضمن مسابقة للتصميم المعماري لاختيار أفضل تصميم لمركزها الثقافي ومقر فلسطين إقرأ المزيد

New Building Plans for the A.M. Qattan Foundation خطط المبنى الجديد لمؤسسة عبد المحسن القطَّان

5-2012

In its May 2012 newsletter, the A.M. Qattan Foundation publicly announced its intention to commission a new building in Ramallah to accommodate its expanding administrative and programmatic operations. The building will also serve as a flexible cultural centre that will incorporate an art gallery, a library and a multi-purpose hall for activities such as lectures, workshops, conferences, musical performances and film screenings.

The Foundation's 2009-2013 strategic review anticipates a doubling of administrative space needs over the coming decade. The new building, to be located on a site almost 6,000m2 in size in the Tireh area of Ramallah, will contribute to meeting these requirements.

أعلنت مؤسسة عبد المحسن القطَّان في نشرتها الصادرة خلال شهر أيار 2012، عن رغبتها في إنشاء مبنى جديد لها في مدينة رام الله؛ من أجل استيعاب التوسع المتنامي في عملها.  وسيتضمن المبنى مركزاً ثقافياً يحتوي على مساحة مخصصة للمعارض الفنية، ومكتبة، وقاعة متعددة الأغراض من أجل تنظيم المحاضرات، وورش العمل، والمنتديات، والحفلات الفنية، وعروض الأفلام.

وكانت الخطة الإستراتيجية للمؤسسة 2009 – 2013، سلطت الضوء على أهمية مضاعفة المساحة المخصصة للعمل الإداري المطلوب خلال العقد القادم.  وسيقام المبنى على مساحة تبلغ 6.000 م2 تقريبا في ضاحية الطيرة في مدينة رام الله، من أجل تلبية هذه الاحتياجات.

The existing AMQF building in Ramallah, Palestine

The existing AMQF building in Ramallah, Palestine مبنى مؤسسة عبد المحسن القطان الحالي في رام الله، فلسطين